lördag 17 maj 2014

När häggen blommar

Nu blommar häggen! Visst är det härligt. Till och med doften är ljuvlig när man känner den så här ute i naturen. Inomhus blir det lätt "too much".
Hägg (Prunus padus)
Min kusin Mats från Stockholm var uppe vid sitt sommarhus i Tällberg och kom och hälsade på. Jag, maken, Mats och Back Einar passade på i det fina vädret att åka upp till Galberget, sätta oss på bänken som står uppe i backen, och så tittade vi på sportbilar.
Back Einar, Mats och maken
Det var dotterns sambo Abbe, som berättat att en massa sportbilar skulle åka från Mora, runt Siljan till Mora flygfält där man avslutade med att köra i höga farter och Abbe och hans bror skulle åka i Abbes Porsche.

Det var många fina bilar men jisses vad dom gasade på när de passerat krönet på backen. Tänk om det kommit ut nån älg......! Som tur var gjorde det inte det men jag tycker i alla fall att det var lite oansvarigt att köra så fort. det fanns ju många andra bilister och cyklister ute på vägen i solen.
Ferarri
I det fina vädret så passade jag på att sätta potatisen. 2 odlingslådor blev det. Det blir fint att gå ut och gräva sen. Jag passade också på att tömma blomrummet för denna säsong. Nu står en del i växthuset och en del får stå utomhus tills det ska ner i landen eller säljas på loppis.
  • "Medan man funderar på vad man ska göra, så kan man slå sig ner och sjunga en visa." Nalle Puh
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar