söndag 18 maj 2014

En varm majdag

I dag var dte sommar. Riktigt varmt var det och jag fick bråttom att fixa till min myshörna. Det tar ju alltid lite mer tid än man tänkt sig eftersom jag - när jag plockade bort grejiorna i höstas - lade dom på mycket bra ställen. Varför kan man inte bara lägga allt som hör ihop på samma ställe? Nåväl till slut blev den lilla vatten spegeln i hopsatt och blommor och vilstol framställda.
Jag ställde också ut det lilla bordet och stolarna samt ytterligare en vilstol. Sonen med familj var hemma på lunch och barnen tog efterrättsglassen ute i skuggan under äppelträdet.
Yavanna var över en stund hos grannflickan och hennes mamma gjorde så fina kransar av maskrosor åt flickorna. De såg ut som små solar.
När värmen gett sig lite under eftermiddagen kände jag att köksfönstret skulle behövas tvättas och få nya gardiner - så nu är det gjort också.

Det börjar mulna på lite nu. Det skulle inte förvåna mig om det blir regn nu när fönstret är nytvättat. Jag tog det säkra för det osäkra och ställde in mina små plantor i fägården. Skulle det bli en rejäl åskskur så slås de väl sönder.
  • "Ibland stirrar vi så länge på en dörr som stängs att vi för sent ser den som är öppen." Alexander Graham Bell 1847 - 1922. Skotsk-kanadensisk uppfinnare och dövlärare
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar