söndag 4 maj 2014

Förlustelser i Insjön och Djura

I dag har jag och maken varit på "lokal" och intagit vår lunch. Eftersom det är så gråkallt ute så ville ingen av oss vara utomhus och göra något så då kom vi på den smarta idén, att åka och äta någonstans.
Det blev Hjultorget i Insjön. Blancks café. Jättegod mat! I dag var det buffé med fisk o sparris, kyckling o rosépepparsås, kassler med champinjonsås, prinskorv, potatis och potatisgratäng samt sallad, bröd och smör. 149 kronor per person. Jag tycker det är väldigt billigt. Vill, och orkar man, så kan man ju äta av alltihop men jag nöjde mig med kycklingen och maken med kassler.
Efteråt, så åkte vi till Djurås och Helenas växthus. Jag handlade lite smått och gott och sen åkte vi över Gagnef och Djura hemåt. Väl hemma smakade det gott med en kopp kaffe och vips, så har den här dagen gått, i stort sett.
En liten rosa Bellis
En Lavendel och ett gräs, Vårälväxing
och en pelargon "Torsångs pelargon"
När vi kom hem, så stod det ett paket på bordet på verandan. Det var tavlan som skulle inramas. Den var klar! Inte riktigt 100% som beställningen, men i detta fall så får man vara glad över att den blev klar till dragningen i morgon förmiddag. Tack Markusson.
Tavlan som knappt blev klar. Det skulle ha varit reflexfritt
glas, men men.........
  • "Bättre sent än aldrig." Svenskt ordspråk
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar