torsdag 29 maj 2014

Sol och vind

Det verkar som om vi har fått tillbaka lite av det fina vädret nu. Fortfarande är det lite kyligt, i alla fall i vindarna men håller man sig i solen är det skönt.
Dagen har mest gått i lathetens tecken, men jag tog mig i alla fall tid att laga lite riktig mat. Det har blivit lite dåligt med det de senaste dagarna tycker jag. I dag blev det en Potatis- och Jordärtskocksgratäng och helstekt fläskfilé samt en grönsallad. Till dessert blev det svenska jordgubbar och grädde. Faktiskt så tog vi en snaps till maten också. En riktig söndagsmiddag alltså med en liten tupplur i solen efteråt.

Nu har jag roat mig med att skriva lite lappar till de plantor som ska säljas på loppiset och sen plockat lite. Sonhustrun var här nu på kvällen och ställde i ordning ett bord med barnkläder och barnskor. Nu börjar vi känna oss redo.


  • "När det inte blåser alls, har även en vindflöjel karaktär." Stanislaw Jerzy Lec 1906 - 1966. Polsk poet och aforistiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar