lördag 31 maj 2014

Loppis

Så där, nu har vi haft loppis. Det började med dåligt väder. Småregn och kalla vindar. Extra blåsigt var det ute i ladan där det var korsdrag, men med mycket kläder, så gick det också. Riktigt mycket folk var det också - tidvis. Det kom liksom i skov, men det var ju bra det, så jag hann få i mig lite mat. Maken och sonen ställde med förmiddagskaffe, lunch (varmkorv och bröd) och sen eftermiddagskaffe. Det var mycket folk inne i Hansgården också. Många bekanta och släktingar som hälsade på. Riktigt kul, även om man inte har så mycket tid att sitta ner och prata.
Jag märkte att plantorna gick åt väldigt tidigt och framför allt tomaterna så till nästa år ska jag kanske satsa lite mer på sånt. Kläder var också något som sålde riktigt bra. En dam var här för tredje året i rad och handlade kläder. Det känns ju extra roligt eftersom hon ju måste ha varit nöjd med det som hon handlat tidigare.
Flera av besökarna berömde trädgården och speciellt mina odlingslådor. Då blir man ju mallig och glad.
Här syns en del av odlingslådorna

Nu skiner solen och jag ska unna mig att sitta ner, blunda lite och bara njuta.
Innan dörrarna öppnades
Julhörnan
Här är det också jul
  • "Vill du sälja något så säg till kvinnan att det är ett fynd och till mannen att det är avdragsgillt." Earl Wilson 1907 - 1987. Amerikansk journalist.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar