tisdag 6 maj 2014

att inte ta ut nåt i förskott

I dag skulle jag åka in till Leksand och lämna tillbaka den nyinramade tavlan och klaga på arbetet. Vid närmare granskning av tavlan så var nämligen passepartouten (jag vet inte hur man stavar riktigt) sned, själva broderiet var bubbligt och det var fel glas. Jag hade laddat inför mötet men
nu fick jag återigen lära mig att inte ta ut nåt i förskott. Flickan i affären såg ju direkt att arbetet var dåligt gjort och sa att "självklart ska vi rätta till detta". Nästa torsdag ska jag få hämta den igen och då ska det bli spännande att se om: 1 - är den klar och 2 - är arbetet ok denna gång?
Säsongens sista väntjänstarbete gjordes också i dag, och på eftermiddagen så hade alla frivilligorganisationer ett möte där vi diskuterade den fest som vi ska ha för de boende på Björkbacken. Förra året åkte vi ut till Olsnäsgården, men i år ska vi vara i Församlingshemmet. Det blir  förhoppningsvis en trevlig förmiddag med kaffekalas och musik av spelmän.
Alm Nils och Kungs Levi
Nu har det börjat regna så smått. Det är bra det för det är alldeles för torrt i markerna nu.


  • "Man möter ofta sitt öde på den väg man tagit, för att undgå det." Franskt ordspråk
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar