måndag 26 maj 2014

Bara skit

Tidigt i morse så åkte jag och maken till Skenshyttan där jag och min syster har vår sommarstuga. Vi skulle sätta i vattenpumpen.

Maken han skruvade och skruvade, fyllde slangen med vatten och gjorde allt som han brukar göra men det kom inget vatten. Då upptäckte han att slangfästet in mot pumpen var av, så det var bara att ta pumpen och lägga den i bakluckan på bilen. När han var nere på bryggan för att hämta upp vatten, så upptäckte han att bryggan också var trasig. Det är en smal gångbrygga som är ihopkopplad med en bredare  brygga och i kopplingen mellan de två så har något gått sönder.

Nu får vi ta en heldag till reparationer. Ta med mat och fika så vi/maken inte behöver känna nån tidspress. Pumpen ska vi lämna in och se om det går att laga eller byta ut, annars måste det väl bli en ny.
Efteråt åkte vi hem till min syster i Hedemora. Hon bjöd på lunch och maken hjälpte henne med ett fönster och jag hjälpte henne med datorn.
Väl hemma igen så kom svärmor och svärfar körandes in på gården, så då fick det bli lite fika.
Nu ska jag ta och gå ut i loppisladan och plocka lite.
  • "När du ger goda råd försök att hjälpa, inte behaga din vän." Solon 638 f.Kr - 559 f.Kr. En av Greklands sju vise och diktare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar