torsdag 22 maj 2014

Citrusblom

Torsdag och det betyder ju vanligtvis träning och sen åka till Tibble och hjälpa till. Nu under sommaren så hoppar jag över träningen på torsdagarna och vi åker direkt till Tibble. Trädgårdsarbetet är ju som träning, i alla fall så här i början av säsongen när allt ska göras.
I dag så planterade jag de sista plantorna från de frön som jag sådde i våras. Jag ser att det finns luckor i landen än, men jag får nog ge det lite tid för en del plantor kan ju breda ut sig bara det kommer i gång ordentligt.

Mitt citrusträd tyckte det var skönt att komma ut i solen och friska luften så det har satt en massa knoppar. Det ska bli härligt när de slår ut för det luktar så gott av citronblommor.
Citrus
Det nya landet som vi iordningställde i fjol ser riktigt prydligt ut med blommande tulpaner och förgätmigej. Alla rosenbuskar har klarat sig och idag satte jag plantor av Gullskära.
Gullskära - 'Carioca' (Cosmos sulphureus)Gullskära - 'Sunny Red' (Cosmos sulphureus)
Det ska nog lysa upp fint i landet längre fram. 
Tulpaner och förgätmigej


  • "Det farligaste av allt här i världen är att ta sig över en avgrund i två språng." David Lloyd George 1863 - 1945. Brittisk politiker.
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar