måndag 5 maj 2014

Säsongsavslutning

Idag hade vi avslutning på vårterminen. Syföreningen alltså. Nu ska vi inte träffas förrän i mitten av september och då blir det spännande att se var vi får hålla hus. Vi har ju en del medlemmar som vägrar gå till prästgården och sitta där och sy så vi får väl se vad som händer.
Ett som är lite konstigt är att vi som gjorde ett sista överklagande till den sk. överklagningsnämnden, vi har inte hört ett ljud. Om det är på gott eller ont det vet jag inte, men det sista jag hörde var att de skulle kolla upp några saker innan de gav besked.
Jag hörde tidigare att det skulle bli besiktning i maj, men nu är visst tidsplanen att det ska besiktigas i juni. De möbler som skall flyttas från församlingshemmet till prästgården ska målas och kläs om och det måste - vad jag förstår - ut på anbud. Det har inte gjorts. Nya bord ska beställas - 60 cm breda - det är heller inte gjort. 60 cm breda bord !? Det blir ganska trångt för benen om man ska sitta mitt emot varandra där.

Häromdagen fick jag ett litet fantasi/kreativitetsryck. Jag gjorde en skapelse av en trasig blomkruka, några krukskärvor, jord och några miniplantor. Resultatet syns på kortet. Den synliga jorden ska täckas med nåt grönt. Antingen gråtimjan eller mossa. Vi får se när det blir så varmt så jag törs sätta ut den.




  • "Enda anledning till att tiden finns, är för att allt inte ska ske på en gång." Albert Einstein 1879 - 1955. Tysk fysiker. Nobelpristagare i fysik 1921.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar