fredag 2 maj 2014

Irritation

Blir man speciellt grinig när man blir äldre? Jag tycker att jag irriteras över en hel del saker och i dag är jag nästan förbannad på Markussons glasmästeri i Leksand.
Syföreningen beslutade i vintras att ha ett vårlotteri för att kunna få in mer pengar till välgörande ändamål. Dragningen skall ske på vårt sista möte för säsongen den 5 maj.
Första pris är en tavla som en av våra medlemmar broderat. Jag lämnade in den till glasmästeriet i februari och skulle få besked via sms när den var klar. Inget sms kom, så i början av april gick jag in och frågade hur det gick. Döm om min förvåning när man inte ens visste vad det var som jag pratade om. Med gemensamma krafter, så letade vi och - tack och lov så hittade vi den. (Killen som jag lämnat den till hade gått på pappaledigt och det fanns inte papper på nånting).
Nåväl jag gjorde om beställningen och tjejen lovade att tavlan skulle helt säkert vara klar till den 5 maj.
Häromdagen  ringde jag för att kolla. Tavlan var inte ens påbörjad! Jag sa att jag måste ha den senast fredag den 2 maj men det verkar som hon inte har brytt sig om det.
Precis nyss medan jag satt och skrev bloggen, så ringde Markusson själv och lovade ta itu med detta och han ska ringa mig i morgon. Kan ni förstå att jag är ganska så irriterad?
Nu något trevligare: Jag och maken var till dottern och svärsonen i går kväll. De var i huset på Kaggänget och där på gräsmattan växer det grupper med så här fina blommor. Gulsippa. Den är förmodligen inplanterad men i annat fall så är den fridlyst. Ser ut precis som vitsippor fast gula - som solen.
Gulsippa (Anemone ranunculoides)
  • "Slarv är en omväg." Carl Stemheim
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar