söndag 11 maj 2014

Kyrksöndag

Det var väntjänsten som var gudstjänstgrupp vid högmässan i dag. Mina uppgifter den här söndagen var att läsa episteltexten och läsa förbönen och dagens tema var "Vägen till livet".
Jag tycker att det är svårt att hitta på böner. De ska ju vara enkla och vardagliga men i alla fall så tror jag mig inte om att fixa det så jag tar datorn till hjälp.
Jag har hittat så fina texter som förre ärkebiskopen K.G Hammar har skrivit. Där kan man hitta text till varje årstid och till speciella tillfällen. Där har jag tagit min hjälp.

Efteråt var det kyrkkaffe med kaka som damer i väntjänsten fixat till och som alltid, så är det trevligt att sitta ner tillsammans och prata.

I övrigt har det varit en lugn söndag. Maken däremot han har - på mitt önskemål - förberett för en utökning av vårt "grönsaksland". Alltså våra odlingslådor. Jag kom på i går att det skulle vara bra med ytterligare 2 lådor, för jag var sugen på att prova med purjolök i en låda och så ytterligare en låda med potatis. Nu ska vi inhandla markduk, virke till lådorna och sen så ska det vara klart.
Här ska det alltså bli ytterligare 2 lådor
  • "Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet." Stig Johansson svensk aforistiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar