söndag 25 maj 2014

EU-val och kyrksöndag

Vädret passade riktigt bra idag eftersom hela dagen var uppbokad på inomhusaktiviteter. Maken bjöd på kaffe på sängen och katten Nils ville vara med - mysigt.
Därefter var det dags att gå upp och fara iväg till Björkbacken där jag röstade i EU-valet. Det var lugnt och stillsamt men ändå en hel del folk i rörelse. Sen for jag till kyrkan där vi som sitter i församlingsrådet var gudstjänstgrupp. Det blev en fin söndagsmässa med riktigt mycket folk. Jag undrar om det var en slump eller om det spridit sig, att när församlingsrådet är gudstjänstgrupp - då blir det en hel del sång och musik. Vi diskuterar just detta på våra möten - hur vill vi att gudstjänsterna skall vara för att så många människor som möjligt skall hitta till kyrkan, och då inte minst de som är lite yngre. I dag hade vi körsång (delar av kyrkokören) och blockflöjt (Karin Byström). Min del i söndagsmässan var att be förbön.

Eftersom det var Mors dag i dag, så hade jag tänkt att vi skulle åka ut och äta för att senare åka hem till makens mor och uppvakta, MEN det är Elitloppet (trav) idag så det gick inget vidare. Jag åkte istället ner till Pizzerian och köpte en pizza med oxfilé som jag och maken delade - är det fest så är det. Vi åker till Tibble och svärmor lite senare i eftermiddag i stället.
Dottern med sambo kom och uppvaktade med en strut choklad och en bukett liljekonvaljer så vi fick en liten paus ifrån travloppen.
  • "Aldrig ljugs det så mycket som inför ett val, under ett krig och efter en jakt." Otto von Bismarck 1815 - 1898. Tysk statsman.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar