onsdag 14 maj 2014

Ont, det gör ont....

Milde himmel vilken träningsvärk jag har idag. Framsida lår!!! Det är stora svårigheter att sätta sig på en stol, samt resa på sig. Det är också svårt att gå i trappor. Ja, idag var det lite jobbigt. Tur man vet att det går över. Ska ta en varm dusch och smörja in låren med liniment. Det hoppas jag ska göra susen.
"Smärta är svaghet som lämnar kroppen". Man kan ju alltid hoppas 
Jag har i alla fall försökt att jobba lite med trädgården. Maken har gjort klart de nya odlingslådorna och fyllt på utanför med bark. Han tog också och började klippa gräsmattan. Det luktar så gott. Hönsen blev överförtjusta av att få grönt färskt gräs.
Jag själv var till en granne och fick purjolöks-, selleri- och paprikaplantor. De ska få stå inne i blomrummet ett tag och sen ska de planteras ut.
Mina egna tomat- och gurkplantor har jag planterat i sina hinkar. Nu ska jag märka upp de plantor som ska säljas på loppis. Ett litet pysselgöra det också.

Nu finns det ägg ute i skåpet för den som vill köpa. Jag försöker fylla på men om det är tomt, så är det bara att höra sig för.

FÄRSKA SPRÄTTÄGG FINNS ATT KÖPA HOS:

BOSSE & INGRID HANS
MOR BRITTAS GATTU 6
 
  • " Att veta hur man ska åldras är den högsta av alla visdomar och en av de svåraste av livskonstens alla sidor." Henri Frédéroc Amiel 1821 - 1881. Fransk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar