tisdag 13 maj 2014

Träning och vårlunch

En otroligt vacker morgon. När jag hämtade tidningen klockan 7, så sken solen och bofinkarna sjöng så fint.
Efter frukost så åkte jag till Leksand för att träna. Det var jobbigt, så jag hade riktigt svårt att ta mig ur bilen och faktiskt känner jag av det nu också. Det var framsida lår som fick sig en riktigt duvning.
Därefter var det bara att åka hem och duscha och åka upp till församlingshemmet för att inta vårlunch tillsammans med runt 100 andra hungriga.
Vi bjöds på potatissallad, rostbiff, rökt skinka, salami, pastasallad, fetaostsallad, laxröra, coleslow och den godaste västerbottenspaj som jag smakat. Så var det hembakat bröd med smör och ost och sen till dessert så var det en mintchokladkaka med vispad grädde och så kaffe till det. Allt detta till det facila priset av 70 kronor per person.
Hemma i Hansgården så var det riktigt jobbigt att sätta igång med nåt nyttigt, men nu finns i allafall de nya odlingslådorna på plats och i morgon ska de fyllas upp med jord och det ska fyllas bark runt om. Sen kan vårbruket börja.

  •  "Ett bra minne är ett som kan minnas dagens välsignelser och som kan glömma dagens bekymmer." Irländskt talesätt
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar