torsdag 8 maj 2014

Sommarkrans och julduk

Det är riktigt tungt väder. Nog är det skillnad mot när solen skiner. Man får mycket mera inspiration då. Till att göra allt möjligt. Gräset växer i alla fall och det var bra att jag hade på gödningen. Nu hoppas jag att gräset växer så mycket att mossan dör men det återstår att se.
Vi var som vanligt till Tibble i dag och när jag handlade i Leksand, så passade jag på att köpa lite grejer till nya dörrkransar. Lite somriga kanske, men vi vet ju att den kommer. Sommaren alltså.

Som kontrast till mina somriga kransar, så gjorde jag klar en jullöpare igår. Det kändes bra. Nu ska jag bara hitta nåt annat lämpligt att börja med. Det gäller att ha nåt för händer när det inte passar att ligga ute i landet.
Var på Församlingsråds möte i går kväll. Kyrkoherden var där och han berättade att man inte hade bestämt någonting om Församlingshemmet ännu och att de inte skulle ha så stor brådska med det heller. Det lät riktigt lovande tycker jag.
  • "Den fattige lever på hoppet, den rike av fruktan." Finskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar