fredag 23 maj 2014

Åskmoln och syrenknopp

Det tornade upp svarta åskmoln på himlen. Typiskt tänkte jag, nu blir det väl ett jäkla väder men det blev bara lite hotfullt och nu är det fint igen. Jag hade nämligen hängt ut 2 mattor, gardiner och tvättat ett par maskiner.
I dag blev det TV-rummet som blev städat. De mörka tunga vintergardinerna byttes ut mot ljusa, lätta och de stora tunga (men sköna när vinterkylan sätter in) mattorna har bytts ut mot en somrigare variant.

Jag måste också ta mig själv i kragen och gå ut i uthuset och börja plocka i ordning inför loppisen som ska gå av stapeln lördagen den 31 maj. Bäst att börja nu, för nästa vecka är fulltecknad i almanackan.
Nu står det inte på förrän syrenerna blommar. Knopparna i vårt äldsta syrenträd är nästan utslagna.
  • "Vad händer om det plötsligt börjar regna? Jag har funnit svaret: Man blir våt...." Hertigen av Norfolk.  (Hertig av Norfolk är en engelsk adlig titel som sedan 1400-talet burits av medlemmar av ätten Howard, ättlingar till sir Robert Howard.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar