måndag 19 maj 2014

Broschyrer

Körsbärsblomningen är i full gång. Det skira vita står i så fin kontrast till de gröna gräsmattorna. Äppelträden kommer strax efter och det är inte heller så dumt. 
Det står 2 st Häggmisplar på Hansgården. De blommar samtidigt som Körsbärsträden och idag när jag gick förbi, så såg jag den här alliansen: En clematis som smugit sig in bland rotskotten på häggmispeln: Riktigt fint.
Det har ju varit mulet hela dagen så i förmiddags åkte jag in till Leksand/Insjön och sen  åkte jag och hälsade på min väninna i Överboda. Kul att träffas och få en liten pratstund.

Väl hemkommen så blev det ett par fönster igen. Nu ska jag bara stryka gardiner och plocka lite.
Senare i eftermiddag, ska jag åka runt i Alvik och Almo och vara brevbärare. Det är ett frågeformulär från Siljansnäs Församlingsråd och en informationsbroschyr om Sverigeklinikens önskade etablering i Siljansnäs. Spännande broschyrer båda två!
  • "När det uppstår problem i en allians bör man avlägsna problemen - inte alliansen." Maurice Couve de Murville 1907 - 1999. Fransk politiker och ambassadör.
Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar