lördag 13 juli 2013

Varmt


Jag vaknade klockan 06.30 av att en höna fått "spatt" efter att hon värpt. Hon lät så illa så det var omöjligt att ligga kvar. Jag gick upp och gläntade på ytterdörren och till min förvåning var det varmt och skönt ute. När jag kollade temperaturen var det nästan 16 grader. Det var lite skillnad från de 8 grader som var i går morse.
Jag kokade kaffe hämtade tidningen och satte mig sedan på verandan och åt frukost i lugn och ro. Sen kom jag på att jag kunde ju lika gärna åka in till Leksand och handla medan det var morgon och förmodat lugnt.
08.30 var jag inne i Leksand och där såg det ut så här mot Domus-parkeringen, alltså inget folkvimmel precis.
Centrala Leksand en lördags morgon
Inne på Mårtas var jag nästan ensam, jag kunde gå och skrota, titta i hyllorna och i diskarna utan att nån trängde på och skulle fram. Det var jätteskönt.
I övrigt har jag inte gjort ett dugg idag. Det har varit för varmt. Jag har bara gått, suttit och legat i olika omgångar och njutit.
Förra året på semestern, så tog jag ju frön från en blomma som heter Cosmos. Den såg ut så här:
Blomman Cosmos i en trädgård på Thassos (ca. 60 cm hög)

Blomman Cosmos i Hansgårdens trädgård.
Lika vacker men här bara ca. 30 cm hög
  • "En skarp tunga är det enda som blir skarpare ju mer den används". Washington Irving 1783 - 1859. Amerikansk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar