torsdag 11 juli 2013

Docklek

Jag leker med dockor nu ikväll. När dottern städade bland sina prylar, så blev det så att mycket kastades men mycket är också värt att ta till vara och försöka sälja på loppis. Bland annat en del dockor.
I väntan på rena kläder
Nu har jag badat dockorna, borstat deras hår, tvättat deras kläder och så klätt på dem igen. "Nytt" och fräscht. Docksängen har tvättats och fått rena sängkläder. Nu fattas bara ett täcke och en kudde, sen kan nåt barn kanske ha det hemma hos farmor/mormor och leka med.
Kläder på tork
Så där ja. Nu är vi fina

Dunsovsäcken lade jag ut till försäljning på Blocket. Den var såld efter 8 timmar och jag har postat paketet nu i eftermiddag. Det känns skönt att sakerna kommer till användning.
Nu väntar jag på att sonen ska städa bland sina prylar. Det lär säkert bli en hel del rämmil där också.
Maken har fått lite känningar av att vara lantbrukare. Han har fixat till ett slåtteraggregat och tänker åka ut och prova det i kanterna på de åkrar som den bonde som arrenderar åkrarna har slagit.
Få se om han är på lika bra humör när han kommer hem.


  • Man kan förstå mer om en person efter en timmes lek än efter ett års konversation". Platon 427 f.Kr- 348 f.Kr. Grekisk filosof, matematiker och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar