tisdag 9 juli 2013

Mera rämmil

Nu är det så där sent igen, ja, egentligen inte, men för bloggskrivandet. Dagen går fort ibland.
Träningen i förmiddags var riktigt dryg. Vi hade alla fönster öppna plus en dubbelport och så 2  stora fläktar, men med runt 20 damer (och en herre) som tar i för kung och fosterland, då blir det svettigt.
Efteråt så var jag på återvinningsstationen och blev av med en hel del skräp, sen var jag på torghandeln och Mårtas. Lagom till eftermiddagskaffet, så kom Ingalill - en väninna från gymnastiken - och hennes man. Vi fick en trevlig pratstund och var runt och tittade på trädgården. När de åkt hem så tog jag och dammsög i buda och så sms:ade jag till barnen att de var välkomna att gå igenom sina saker på det övre etaget. Dottern kom med en gång och nu blev det en massa skräp igen. En del kommer att gå på loppis nästa sommar, en del läggs undan till barnbarnen och en del slängdes. Nu är det bara sonen som ska gå igenom sitt sen så ska det vara skapligt rensat i det uthuset. Två av sovsäckarna är nu tvättade och den tredje - en dubbel dunsovsäck ska jag lägga ut till försäljning på Blocket.

Återvinningsstation i Leksand
  • "Den som vill räta krokiga gator, får riva många hus". Serbiskt ordspråkl
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar