söndag 21 juli 2013

Tråkigt i kyrkan.

Får man säga att det är tråkigt i kyrkan? Det var det i alla fall idag när jag var vägkyrkovärd.
3 personer, förutom kyrkobesökarna vid högmässan, var allt dagen hade att bjuda på. Som tur var, så var det kyrkkaffe efter gudstjänsten så jag hade lite att göra med att diska upp efter det.
Annars löste jag korsord och spelade Quizz med dottern. Nu ska jag vara värd på onsdag också men sen är det slut för det här året.

På förmiddagen så var jag hem till barnbarnen som varit ute på minisemester med husvagn. När vi satt och pratade så kom katten Singha med en trast i munnen. Vingen var trasig och fågeln blödde kraftigt. Sonen fick tag på fågeln och i släptåg av de två yngsta barnen, så gjorde han processen kort. Den äldsta pojken fick - trots ljudliga protester - höra av sin lillbrorsa hur pappan hade gått tillväga. Han till och med demonstrerade med simglasögonen som fågel och snorkeln som yxa. Ibland är det jätteroligt att retas.
Nu ska jag sätta mig på verandan och äta kall långfil. Det blir både gott och skönt.
  • "Den är lycklig vars temperament passar omständigheterna, men överlägsen är den som kan anpassa sitt temperament efter omständigheterna". David Hume 1711 - 1776. Skotsk filosof.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar