torsdag 18 juli 2013

Landet Lagom

Det är en kvav dag idag, men som tur är med lite skön vind. Min syster kom hem från sin resa i går (Inlandsbanan + lite Hurtigrutt) Dom hade haft blåsigt en dag. Styv kuling! Fy vad jobbigt. Många hade blivit sjösjuka, och undra på det.


Jag fick ett brev från min väninna på ön Spetses i Grekland. Dom hade varmt. +35 grader i skuggan nästan varje dag. AC:n hade dom på i sovrummet till siestan, så de kunde vila en stund. Mycket mygg och knott hade dom på eftermiddagarna så det var inte läge att öppna fönster och dörrar heller. Där har vi två upplevelser som visar att för mycket (och för lite) skämmer allt. Nej nog har vi det bra här hemma i "Lagom-land" även om vi gnäller över det också.

På söndag ska jag vara värd i "Vägkyrkan" i Siljansnäs. Hoppas det blir varmt ute, för inne i kyrkan fryser man oavsett hur vädret är utanför, men är det varmt kan man i alla fall gå ut och värma sig i solen en stund.
Nu ska jag ge mig på att lägga några barnpussel som vi hittade när vi städade. Det finns inga kort på vad de föreställer, så det blir ju spännande. Klarar jag av dom, så får jag väl ta ett foto på det så barnbarnen kan lägga sen - eller också blir det till loppis.


  • "Ingen har kvävts av att svälja sin stolthet". Lao-Tse 604 f. Kr - 531 f. Kr. Kinesisk filosof och författare till taoismens heliga bok.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar