onsdag 17 juli 2013

Bildkavalkad


Första koket av den egna potatisen
Det är Amandine (Fransk mandelpotatis)
I dag kommer det inte att bli mycket skrivet. Just nu är jag svettig och ganska trött. Jag tog mig an det där landet som jag har förträngt hela sommaren. Det har inte känts nåt roligt eftersom två ganska stora plantor med Stjärnflocka, ser ut att vara på väg att gå hädan.  Nu blir det sista chansen. Tar dom sig inte nu efter rensning och grundlig vattning, ja då ryker dom. I övrigt så blommar en del blommor alldeles makalöst. Jag ger er en bildkavalkad istället för en massa ord.
Fruktansvärt ovårdat land
Nu är det lite bättre
Ett land med nästan bara Hostor


En makalöst blommande hängpelargon. Som
en polkagris.

Pelargonen som kommer från Grekland - Egina

Blandade pelargoner
Eldkrona (Lantana camara)
Vit Kalla
Storblommande Klematis "Jackmanii"
Klätterrosen "Flammentantz"

  • "Envisheten är svaghetens styrka". Ragnar Rudolf Eklund 1895 - 1946. Finsk författare och journalist
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar