torsdag 4 juli 2013

Handarbete och ny ros

"Det bästa vi har är varandra"
I går gjorde jag klar ett broderi som ska lämnas till kyrkans syförening. Det är en liten väggbonad. Det känns skönt när ett arbete blir klart. Jag håller på med ett annat nu och fler ligger i korgen och väntar. Det känns skönt. Jag behöver då inte bli sysslolös.
Detta skall bli en lampslöja
Jag har fått nys om en "ny" ros. Det är en Rugosa-hybrid. En riktigt taggig rackare men det jag sett av den så är det en ros i min smak

Rosa rugosa "Ritausma"
Jag har till och med hittat en plats åt den i trädgården. 
Annars börjar det se lite vildvuxet ut här. En del blommor kommer upp där de själva vill. De har frösått sig och vill dom växa där så okej då. Jag är inte den som är så petig Bättre blommor på konstiga ställen än inga blommor alls.
Fjädervallmo i hallonlandet
Toppklocka hos syrenen
3 av våra grannar har haft besök av vildsvin. Deras potatisland har mer eller mindre blivit helskövlade. Jag säger då bara det att kommer dom in på Hansgården, ja då blir jag inte lätt att tas med.
Mitt potatisland och det andra är pumpa och vitlök
Ärtorna har också kommit fint
Ampeltomaten "Gartenperle" 


  • "Cogito, ergo sum (Jag tänker, därför finns jag)". Renatus Cartesius 1596 - 1650. Fransk matematiker, filosof, vetenskapsman, präst och jurist.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar