fredag 19 juli 2013

Pussel pyssel

Ett av dom pussel som jag lade i går kväll såg ut så här. Det och ett Tintin-pussel var för övrigt de enda som var kompletta. I de andra 3 fattades det bitar så de var ju direkt hänvisade till vedpannan.
Det var en härlig kväll så det var riktigt skönt att sitta på verandan med det här pysslet.

I dag har det blåst väldeliga så det passade bra att tvätta några maskiner. Det är väl också det enda jag har gjort - förrän tills nu, då jag tog och förberedde ett marmeladkok. De tvättade och skurna frukterna (apelsin, citron och grape) ska ligga såhär i blöt nån timme (kanske över natten) sen ska de kokas i blötläggningsvattnet, en burk krossad ananas skall tillsättas och gul Melatin. Till sist skall vanligt strösocker tillsammans med vaniljsocker röras i. Jag gjorde ett par satser i fjol och den var väldigt god. 
Läckra färger
Hela dagen har det vältrat stora mörka moln över himlen. Det kom ca 10 droppar regn, så nu måste jag ut och vattna igen för det torkar ur nåt alldeles otroligt när det blåser.
  • "Man skiljer mellan maktpolitik och annan politik. Som om det fanns någon annan". Otto Ludwig. Dansk journalist
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar