söndag 14 juli 2013

Mimmi

I morse var det lättare att ligga kvar i sängen. Tidig morgon både regnade det och åskade. När maken gick upp för att hissa byflaggan (kronprinsessans födelsedag) då låg jag kvar och efter en liten stund så kom katten Nisse och var såå kelsjuk - och då får man ju offra sig (haha).
Jag tror Nisse såg ut så här när vi gosade
Det var en sån där jättebra "ta reda på tvätten-dag" idag. Det var faktiskt riktigt skönt att stå inne och stryka.
I går kväll så kom barnbarnet Yavanna och sonhustrun hit och hälsade på. "Jag måste bara gå och hälsa på farmor". Det var nära läggdags och de hade varit ute vid storsiljan hela dagen och badat så jag kan tänka mig att de var ganska så trötta. De tog i alla fall en kort sväng förbi Hansgården vilket alltid är lika trevligt. Vi gick till uthuset för att titta på de dockor som jag gjort i ordning och som låg i en kartong, och hon blev genast förtjust i en pojkdocka som kunde säga "Mamma" när man vände på den. Hon fick den och den lilla kartongen med dockkläder och så kom jag på att det ju fanns en docksäng också som dockan kunde sova i. "Men vad ska dockan heta då"? frågade jag. "Det är ju en pojke". Hon funderade en lång stund och så kom hon fram och sa: "Han ska heta Mimmi", och så får det väl bli. Sen gick de hemöver för att lägga sig. Både Yavanna och Mimmi.


  • "En handfull sunt förnuft är lika mycket värt som en skäppa kunskap". ?
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar