måndag 22 juli 2013

Enkelt men roligt

I dag på eftermiddagen så var de tre barnbarnen här medan mamma och pappa åkte iväg för att handla mat. Farfar hade lånad en typ av vägskrapa till 4-hjulingen, och skulle till att hyvla gården. De båda pojkarna ville naturligtvis hjälpa till och farfar blev glad, för då slapp han hoppa upp och ner för att ställa in höjden på skrapan. Pojkarna turades om att köra och farfar ställde med skrapan.

 Efter väl förrättat arbete så passade det bra med fika och sen ville jag prova en nyinköpt vattenspridare. Jag ställde den på gräsmattan först för att se att den fungerade och vips, så började Noah springa runt i vattnet. Till slut fick jag honom att ta av sig kalsonger och bara ha badbyxorna på sig. Då blev det ju ännu roligare.


Yavanna ville ju inte vara sämre utan hon klädde av sig och sprang (efter en del övertalning) näck in i vattenstrålarna. Hon kom ut fortare än kvickt för hon tyckte det var jättekallt. Efter ytterligare en stunds badning fick vi även ut Noah och de fick sitta i solen inlindade i badlakan.
När Noah blivit varm och fått på sig torra kläder, så försvann han och Edvin. Jag hittade dom båda sittande på vårat utedass, skrattande för full hals. Så enkla "skit"saker men ack så roliga.
Till kvällsmaten i kväll, så provade jag den nykokta marmeladen. Den var jättegod och så känns det ju extra bra att man gjort den själv.


  • "Öva för Guds skull först på de små tingen och fortsätt sen med de större". Epiktetos 50 - 140. Grekisk filosof av den stoiska skolan
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar