måndag 4 november 2013

Tystnad

Jag kan inte prata eller rättare, när jag försöker prata så kommer det några svaga ljud ur halsen. Det är den nya fasen i min förkylning. Det och sen en massa tjockt i bröstet. Det halsonda är kvar, kanske lite bättre men så har jag smittat maken också.....i alla fall lite grann. Han bytte till vinterdäck på min bil i dag, så nu så behöver man då inte vara ängslig över första snön.
Det har börjat klarna upp lite, och från och med onsdag ser det ut att bli mycket "blå siffror" = minusgrader. Inte speciellt låga men ändå.
Jag hade tänkt att åka in till församlingshemmet i kväll, för att höra lite mer om det nya inom svenska kyrkan, nämligen "församlingsråd". Varje församlingsråd ska bestå av 8 ledamöter, 4 ersättare och kyrkoherde/komminister. Jag vill ha reda på vad församlingsrådens uppgifter kommer att bli och hur det hela kommer att gå till. Församlingsråden ska ju ersätta de gamla Kyrkoråden och det kan vara spännande att se om de "gamla" medlemmarna i Siljansnäs kyrkoråd ska sitta med i det här nya och vilka det är som ska välja bland de nominerade. En nog så delikat uppgift. Kommer man att välja personer som man vet varit lojala med det gamla kyrkorådet eller kommer man att ta in någon som man vet har en helt annan uppfattning?


  • "En kvinna måste kunna vara tyst. Ett äktenskap utan tystnad är som en bil utan bromsar." Charles Aznavour. Fransk viskompositör, sångare och skådespelare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar