söndag 24 november 2013

En ruin


I förmiddags tog jag en liten promenad. Solen stod lågt, men den sken så fint. Jag plockade lite granris att lägga framför dörren och för att ha i en kruka.
Vägen som jag brukar gå, passerar förbi en ruin. En ruin från en byggnad där man tillverkade tjära och kol under några år på 1940-talet. Produkterna levererades bland annat till Gasverket i Stockholm.
så här ser det ut i dag
och så här såg det ut i början av 1940 när hela industrin byggdes
Väl hemma efter min promenad, så tog jag hand om mina Tazettlökar som jag planterade i ett par krukor. Jag såg också över mina blommor som finns i blomrummet. I dag var det  plus 8 grader där ute. Alldeles utmärkt. Blommorna fick en liten skvätt vatten och med det så kan jag känna mig nöjd för ett par veckor.

  • "Sörj inte över att du åldras. Många får inte den chansen".
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar