onsdag 6 november 2013

Att klippa sig

Hur många är det som lyckats undgå att vår finansminister har klippt av sin lilla hårsvans? Inte många kan jag tro. Tidningarna har tagit upp detta ungefär som om det vore det mest intressanta som hänt i Sverige på flera dagar. Det kanske det är, i och för sig, men nu kan man till och med vinna saxen. SAXEN med stort S, den som klippte bort den lilla tofsen, och det är inte vilken sax som helst, nej då det är en sax av märket Jaguar. Det ni.
Jag tycker våran finansminister är bra, den bästa vi haft på många år, men det här är ju löjligt. Låt killen gå till frisören utan att göra en stor grej av det! Vinna saxen...uj,uj,uj som min gamla mormor skulle ha sagt.

I dag har hela eftermiddagen spenderats på Leksands Vårdcentral. Jag kände i natt att, för att det ska bli nån bättring, då behövs hjälp. Det konstaterades att min "snabbsänka" låg uppe i 187 där den ska vara 5, så efter det snabba provet kom de fram till att jag har ögoninflammation, stämbandsinflammation och lunginflammation.
Ordination: TOTAL tystnad i 3 dagar (viska var det värsta man kunde göra) pencillinkur och salva till ögonen. Till natten ska det vara en skvätt Coccilana (hostmedicin med morfin) och så får vi vänta igen och se hur kroppen reagerar på detta.
Någon månad efter pencillinkurens slut, ska jag in på en lungröntgen och då hoppas jag att jag är "fit for fight" igen


  • "Hans bidrag till konversationen var givande. Han teg". Nicolaus Cybinski. Tysk lärare
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Lider med dig, annars alltid friska och glada Ingrid. Lycka nu till i tillfriskningsprocess!

    SvaraRadera