tisdag 5 november 2013

tystnad och nu halvmörker

Förkylningen den bara sprider sig. I natt trodde jag faktiskt att det hade vänt, eftersom det kändes som det började lossa i bröstet men det var bara ett önsketänkande. Nu har det gått upp i ögonen ordentligt, så det varar och gör ont. Jag har bett dottern gå på apoteket idag för att få hjälp med salva/droppar. Annars får väl tiden ha sin gilla gång.

Jag kan inte säga att jag varit så där väldigt utsatt tidigare - för en sån här elaking. Förra gången det hände var 1994 när det var världscuptävlingar på längdskidor i Falun. Att jag kommer i håg det så bra, beror på att vi hade den stora norska sponsortruppen boendes på Dalecarlia och det hade visst varit väldigt livat.
 Ett annat minne med 1994 i Falun: Tomas Flinck, svartsjuk och full skjuter ihjäl 7 människor och skadar 3.

"Den 11 juni 1994 i Falun utspelar sig Sveriges genom tiderna mest omfattande morddrama."

Jag var på mötet i går angående det nya församlingsrådet som ska nomineras och vi fick väl beta att det som kommer att bli församlingsrådets främsta uppgifter, är att tillsammans med komministern se till Gudstjänstordningen, att se vad man kan göra - inom vissa gränser - för att få till Gudstjänster som kan appellera till fler personer än i dag.

Jag stannade inte till slutet, men jag hann då höra det som kändes väsentligt för mig.
  • "Du ser flisan i din broders öga, men inte bjälken i ditt eget." Bibeln
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar