lördag 23 november 2013

Auktion

Auktionen är över och vi uppskattar att det kom in ca. 18000 kronor. Vi får en exakt rapport om någon dag. Runt 60 personer fanns på plats för att ropa och att köpa lotter. I början var det lite segt. Det verkade som om man väntade på att någon skulle lägga ribban. När så den väl var lagd, ja då lossade det lite och mot slutet så gick det riktigt bra.
Man är ju lite trött så här efteråt, men vi hjälptes åt på slutet när allt var klart, och plockade undan stolar, ställde tillbaka bord och tömde papperskorgar.
Nu har syföreningen jul/nyårsledigt fram till den 20 januari, då vi startar upp igen med arbetet 2014-års auktion. Sen får vi se om det blir nåt mer. Det beror på vilka beslut som tas i pastoratet.
På förmiddagen hade jag sån tur att vår sonhustru ringde och bjöd på lunch. Det var ju väldigt skönt att slippa det, när vi skulle iväg mitt på dagen.
Nu har jag fått i mig lite kvällsmat. Få se om jag ska titta på trav på TV eller hockey på datorn.

  • "Om du har mycket, ge bort av ditt välstånd; om du har lite, ge en del av ditt hjärta." Arabiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar