fredag 29 november 2013

Borlänge

Borlänge, Kupolen och nya handelscentret, kan inte rekommenderas en fredag som dessutom ligger i nära anslutning till löning. Fy sjutton vad mycket folk det var.
Jag gjorde en snabbis in på kupolen och en snabbis in på Blomsterlandet, sen blev jag kärringen mot strömmen och åkte ur Borlänge istället för in.
Stora Tuna kyrka sedd från öster. I förgrunden
syns Estonia-monumentet. "Den brutna vågen"

Ute vid St. Tuna kyrka var det lugnt och fridfullt. Precis som det ska vara vid en kyrka. Jag tände ett ljus, pratade lite med mamma och pappa och sen åkte jag ut till ICA Maxi för att köpa böckling.
Som tur var, så fanns det böckling inne på ICA så jag kunde åka till Tibble och överlämna både Julstjärnor och fisk. Svärfar blev glad.
Nu har jag gjort en sats med thékakor och en sats med Vaniljhjärtan. De som Ernst Kirchsteiger säger "smakar så där lite tantgammeldags".
Gudomliga kanelhjärtan med
marsanpulver i smeten
  • "Det där har jag aldrig gjort förut så det kan jag nog". Pippi Långstrump
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar