söndag 3 november 2013

sova och sova

Maken han gick upp klockan 06.30 i morse för att fortsätta jakten. Det var riktigt dimmigt, fuktigt och gråkallt. Själv drack jag en kopp kaffe, tog ett par Alvedon och gick och lade mig bredvid katten. Först så läste jag lite ur en ny bok (Arne Dahls Viskleken) men det blev så tröttsamt så jag somnade och sov till klockan 10.
Sen har jag suttit i min fåtölj och slumrat och sytt om vartannat. Blev tvungen att ringa till dottern och be henne åka till kiosken och köpa halstabletter, så nu har jag en laddning igen.
Nu ska jag väl försöka få nåt i magen. Det får bli lite te och backubulla.

Det blev ingen älg idag så nu ska dom eventuellt ut nästa lördag. Ja, jag säger då det.


  • "Den som inte hoppas att vinna, har redan förlorat." José Joaquin Olmedo 1780 - 1847. Sydamerikansk skald och politiker. Ecuador.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar