onsdag 13 november 2013

Minnesmaskinen

Häromdagen så fick jag en fråga på min blogg. Frågan gällde en person som jag träffat för jättemånga år sedan.
Jag tog kontakt med frågeställaren, och vi pratades vid på telefon. Jag tyckte vid tillfället att jag inte hade ett dugg att tillföra, men så här i efterhand så kommer minnena smygande. Härligt. Minnesmaskineriet startar så sakteliga med några ord utslängda och så börjar det snurra på sakta,sakta. Ett ord ger genklang - jamen visst ja så var det ju och det hela är i gång. Sen kan det visa sig att vissa saker inte är sådär alldeles 100, men närapå i alla fall.
Det är ganska fantastiskt egentligen vilka kontakter man kan få genom att skriva en sån här "liten" blogg som egentligen bara är en sorts dagbok att kunna gå tillbaka till senare i livet. Det är säkert inga livslånga bekantskaper, men man delar i alla fall mailadresser och så har man lite kontakt - med personer som man aldrig skulle ha träffat annars. Jag tycker det är kul.

Förmiddagen i dag ägnades åt tvätt. Både tvätta och en jädrans hög med strykning. När jag stod vid bänken och fixade lunchen, så kändes det i mina lungor och jag var rejält trött när vi ätit klart. Än är inte "gumman" frisk så det fick bli lite vila efter maten.
Det är roligt att gunga
Jag längtar till rosendoft
  • "Längtan och hopp puttar oss mot framtiden." Michel de Montaigne 1533 - 1592. Fransk ämbetsman, filosof och essayist.
Vi hörs!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar