torsdag 14 november 2013

Ishockey

Ishockeykväll. Maken framför TV:n och ser matchen LIF-AIK och jag sitter framför datorn med ljudet från TV:n men med referat och kommentarer från alla möjliga. För mig är det perfekt. Jag kan lägga lite patiens om matchen blir för tråkig, jag behöver inte sitta och gnälla framför TV:n.
Det går ju inte att komma ifrån att det är spännande att åter ha LIF i högsta serien, sen är det bara att hoppas att de kan hålla sig kvar där.

Var till Tibble i dag för den vanliga städningen/inköpen. Vi stannade inte länge, jag blir så himla trött. Jag vet inte om jag smittar ännu, men jag försöker ju att hålla mig i från folk i det stora hela.
Vintern fortsätter att hålla sig borta, men småfåglarna vet i alla fall att den kommer så småningom. Talgbollarna har en otrolig åtgång - ja även solrosfrön och nötter är begärligt.
Vi har en hackspett som kommer och förser sig med frön - varje dag. Han/hon är så fin att se på och hur vig hen är för att komma åt fröna på fågelbordet.
  • "Det här ska nog gå bra grabbar, bara vi alla drar åt var sitt håll." Christer Abris (Abrahamsson). 
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar