måndag 18 november 2013

Fullt upp

I går blev det ett litet uppehåll i bloggandet. Vi hade främmande på förmiddagen och under eftermiddagen blev jag så upptagen av ett broderi så jag hade svårt att slita mig. Sen, helt plötsligt var det kväll och då var det "Allt för Sverige" på TV.n och så näst sista avsnittet av "Bron". Sen var ju dagen slut.

Den översta bilden ser ju riktigt abstrakt ut, medan den nedre har fått form och färg som en hand. Det är det som är så fascinerande med vissa broderier - de ser inte mycket ut på beskrivningen, men blir riktigt fina när man väl gjort klart. Nästan som att måla, fast med nål och tråd i stället för med pensel och färg. Det här kommer inte att hinna bli klart till årets auktion, men vi hoppas ju att det blir en nästa år också. Jag hoppas att många av er som läser min blogg, och som bor i närheten, har möjlighet att komma och bjuda på det som finns till försäljning. Det är ju allt från broderier, väskor, förkläden (brukar vara vansinnigt populärt), till hembakat bröd. Lotterier och åror med många fina vinster och alla pengar går till välgörande ändamål!
För er som följt turerna kring prästgård/församlingshem, kan jag meddela att vi (protestgruppen) har lämnat in ett överklagande till stiftet i Västerås och en kopia till pastoratet i Leksand. Nu väntar vi med spänning. Vi kan kalla det Davids kamp mot Goliat, men som vi vet, så segrade David till slut. Vi får hoppas att det blir lika här.

  • "Det finns segrar i själ och ande. Ibland, även om du förlorar, vinner du". Elie Wiesel. Rumänsk franskspråkig författare bosatt i USA. Nobels Fredspris 1986.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar