torsdag 28 november 2013

Pyssel

När jag var i Borlänge senast, så var jag in på affären Panduro och inhandlade lite pyssel. Egentligen är jag inte så väldigt mycket för det men i bland är det roligt - och om det flyter på bra.
I går tog jag fram en "pysselkartong" med tomtesläde och renar. Nu skulle de här sakerna "bara" sys ihop med ett snöre och det skulle fixas till rosetter med en pingla på, runt halsen på renarna. Jag är glad att jag inte bjudit i barnbarnet Yavanna att medverka i pysslet, för farmor blev sååå irriterad när det inte fungerade som hon ville.
Nåväl, till slut så kom det i ordning, och nu i eftermiddag, har jag varit ute på verandan och fixat till lite. Det ser faktiskt riktigt mysigt ut.

I går eftermiddag hade jag tänkt att åka till Borlänge. Jag skulle åka till minneslunden och tända ljus och handla en del saker som bara finns i Borlänge. När jag kom in till Leksand, så upptäckte jag att plånboken låg hemma så det var bara att vända om. Nu ska jag göra turen till Borlänge i morgon i stället. Fick en beställning av svärfar också, att köpa ett antal blommor - Julstjärnor, och sen böckling, som han har gått och längtat efter länge men som jag inte har hittat i Leksand.
  • "Kunskap kommer men visdom dröjer." Alfred Tennyson 1809 - 1892. Engelsk skald och dramatiker
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Mmm, det gjorde du bra. Helskön bild på din mysiga veranda med julstämning som nådde ända hit.

    SvaraRadera