fredag 15 november 2013

Lite bakning

I dag så  spratt det till lite i tanten på Hansgården. Allt matbröd var slut, maken hade tagit bilen och åkt till Insjön så det var bara att ta fram hushållsassistenten. Det blev 3 st. surdegslimpor med nötter och äpplen, sen bakade jag en sats med saffransskorpor som ska säljas på syföreningens auktion den 23 november och så tog jag smöret som blev kvar och gjorde en sats med Hallongrottor, även de säljer vi på auktionen.
När klockan var 14.30 var det nästan nermörkt ute, regnet piskade och det blåste ordentligt. Då är det skönt att sitta inomhus med lite eld i spisen och veta att man inte behöver gå ut.

Jag tog och åkte ner till Schweiz med Google Earth och besökte - eller ville besöka Villa Marysol, huset där jag jobbade 1966. Jag kunde inte hitta själva huset, men jag hittade vägen som jag gick nästan varje morgon när jag skulle följa barnen till bussen.
På sluttningen där det lilla villaområdet låg, går nu den stora vägen ner mot Italien och Frankrike men det ligger många hus kvar här och man kan kan ju undra ur det är att bo under en motorväg? Vägen låg/ligger högt uppe på enorma pelare och att se det i 3D var en upplevelse.
  • En del människor är snällare än kloka." William Cowper 1731 - 1800. Engelsk skald
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Visst är Google Earth fantastisk. Speciellt här i Indien där kartorna fortfarande är hopplösa. Med dessa kartor i undervisning är det inte att undra på att Geetha blivit "kartblind". Hon hittar inte alls.

    SvaraRadera