fredag 8 november 2013

Matdrömmar

Mörkret kommer smygande och det blir svart ute riktigt fort. Dottern var här i går och sa att det håller bara på så här i en månad till - sen så vänder det! Visst låter det härligt?
Själv så sover jag bort dagarna just nu och det är väl så det ska vara. Sova och läkas. Dieten är fortfarande Nyponsoppa med glass, men ett tecken på att bättringen är på väg, var i går kväll när jag blev riktigt akut sugen på Delikatessbröd med julskinka.
åsså julmust att dricka !
Tyvärr så fanns inget sånt hemma, och jag är tveksam till att jag kunde ha fått i mig en hård smörgås. Men inne i hjärnan så var det jättegott.
Nu ska jag lägga mig och bläddra i en tidning som jag fick av dottern i går "Drömhem och trädgård" Julspecial!
  • "Julen är en tid då du får hemlängtan, även när du är hemma". Carol Nelson. Amerikansk konstnär
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar