tisdag 19 november 2013

Tji julsnaps

2013 års julsnaps har smak av pommerans-
skal, citronskal och apelsinblommor

Jag och min väninna Aina åkte till Borlänge för lite shoppping idag. Det blev Kupolen som blev den första anhalten. Jag hade fått så fina kaffe/themuggar av sonen och sonhustrun från Indiska, men jag tyckte de var lite för stora så jag ville byta till något mindre, sen var det lite pysselgrejer på Panduro och en del annat smått och gott. Efter ca 1 timme så var jag trött och vi satte oss ner och drack en kopp kaffe och åt en macka.
Det var fullt på parkeringen utanför IKEA

Vi beslutade att inte besöka det nya IKEA utan for ner till affärerna Blomsterlandet och Systembolaget. Oj vilket handelsområde det har blivit bredvid IKEA. Det är precis som en liten stad, och alla affärerna verkar vara gigantiskt stora.
Jag hade tänkt köpa årets Julsnaps, men den fanns inte i sortimentet - ännu. Däremot fanns det hur många ölsorter som helst.
I Blomsterlandet köpte jag några Amaryllislökar, några Tazettlökar, en jättefin Julstjärna och en Doftranka. Det är alltid kul med lite nya blommor i fönstren.
Mycket vacker Julstjärna

  • "Ett väldukat bord är som en målning av Rubens, men det förstnämnda smakar bättre." James Abram Garfield 1831 - 1881. USA:s 20:de president
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar