tisdag 12 november 2013

Att resa på kvällarna

Google är ju ganska fantastiskt. Jag kan bli sittande i timmar genom att "googla" mig runt på nätet. Det dyker alltid upp nåt spännande att fördjupa sig i.
Samma sak med Google earth och Google maps. Eftersom jag tycker mycket om att läsa kartor, så kan det bli en hel del resor på kvällarna och jag kan besöka en massa intressanta ställen.
I dag hamnade jag i Mora. Jag fick en bensinräkning där det stod att jag köpt bensin i Kristineberg. Jag frågade maken vad vi hade gjort där, och han var totalt ovetandes. Då gick jag in på Google maps och tog fram vägbeskrivningen från Hansgården till "Kristineberg" och vips så hamnade jag i Mora och vi kom på vad det varit som vi gjort där. Bra va? Nu har jag kollat lite mer, och det finns Kristineberg på jättemånga platser i Sverige. Vilken tur då, att jag hamnade rätt så det inte blev Kristineberg - Borås tex.

Min väninnas son befinner sig just nu på Galapagos. Dit är det ju ganska långt att resa men vid datorn kan man resa runt med hjälp av cyberrymden och få se mycket fantastiskt. 
En väninna till mig bor på Bali - Indonesien och dit kan man ju också åka med ett knapptryck.
  • "Jag bjuder på den här resan, sa kärringen, sparka gubben nedför trappen."  Finskt ordspråk.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar