tisdag 27 november 2012

Ved eller vôd

I dag blev det träning. Det är två veckor sedan jag var där senast. Halsont och sen förkylning gjorde att jag valde att stå över. Nu blir det två gånger i veckan fram till och med vecka 51 - om allt fungerar som det ska.
Annars har det varit en riktigt gråkall dag. Känns som det är snö på gång. Jag tog tag i lite strykning efter lunch och sen satte jag mig och broderade. Emellanåt var jag ut i köket och lade in ved i vedspisen. Skönt.
Tänk vad det skulle bli tomt och konstigt om man inte hade den. Den ger skön värme och lägger man in lite "sprakvôd" ja då är det faktiskt som man har sällskap. Det är tur att maken är så duktig på att skaffa ved. Det är fullt i vedbodarna och på andra ställen också. Han håller till och med på att bygga ytterligare en vedbod. Men det är väl också så att när man har egen mark, så ska den skötas och det innebär ju bland annat att träd måste fällas och tas reda på. Det är i alla fall skönt så länge han orkar.
I morgon förmiddag ska jag åka till min gamla arbetsplats - Hotell Dalecarlia - och överlämna en vinst som en gammal arbetskamrat vann på en lott som jag sålde till henne. Det ska bli spännande för det pågår renovering av gästrummen och man har också köpt nya möbler till en del salonger. Mycket välbehövligt.


  • " Man måste beundra den som kan stava till tisdag, även om det inte blir rätt". Nalle Puh eller A.A Milne 1882 - 1956. Brittisk författare och skaparen av Nalle Puh





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar