söndag 11 november 2012

Kyrksöndag

I dag var det kyrksöndag. Syföreningens damer bjöd på kyrkkaffe med dopp, delade ut psalmböcker och läste två stycken ur Bibeln. Jag läste den gammaltestamentliga texten och Marianne Jansson läste Epistel.
Dagens tema var: Förlåtelse utan gräns. Visst önskar man att det fanns.
I dag har det annars varit väldigt lågt i tak och till och med regn under förmiddagen. Maken kände sig manad att bygga om i hönshuset, så söndag det var. De bruna hönorna OCH tuppen mobbar de två vita som vi fick av sonen. De får inte komma ner och äta, de får inte dricka och de får inte gå ut. Nu gör han ett avgränsat litet rum i hönshuset där dom får vara tillsammans med en svart höna som även hon har varit mobbad.
Färgdiskriminering finns som det ser ut även i djurvärlden.
Halsen har börjat att svida på mig. Hoppas det går över snabbt. Det gäller att hålla sig varm nu och inte gå ut utan jacka. Det vet jag att jag är dålig på. "Men jag ska ju bara springa ut i frysen" eller "jag ska bara gå ut i blomrummet". Jo,jo så en vacker dag så sitter man där och gnäller för att det svider i halsen. Så jag kan gott ha det, jag har skaffat mig det alldeles själv.
  • "Den svage kan aldrig förlåta. Förlåtelse är den starkes attribut". Mahatma Gandhi 1869 - 1948. Indisk politiker, andlig ledare, verkade för icke-våld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar