torsdag 15 november 2012

Botanica

Sol från en klarblå himmel och 17 grader varmt i solen. Midsommarafton? Nejdå,torsdagen den 15 november kl. 13,00. Nu klockan 15,30 är det bara plus 3 grader. Lite mer normalt.
En jättefin dag har det varit och jag fick till och med inspiration till att städa lite i trädgården. Jag har klippt ner gamla torra perenner och plockat i hop fler växtstöd. Nu är det bara två rabatter kvar. Hoppas det är lika fint i morgon så jag blir klar.
Studiebesök - olika containrar för olika skräp
Vi har också kört två lass skräp till sopstationen. Ett från Hansgården med bland annat den trasiga frysboxen samt ett lass från makens föräldrahem. Vilken tur att man får åka och lämna på det viset. Det är en fantastisk service tycker jag.
istället för så här....
När jag var ute i trädgården så sjönk temperaturen väldigt snabbt och jag blev kall. En varm dusch och en kopp kaffe fixade värmen tillbaka. Nu ska jag försöka hjälpa min granne Göran med att leta reda på namn på några växter som växer vid hans och hans hustrus hus i Indien. Det blir nog lättare sagt än gjort. Men försöka duger.
Den här boken har jag.
1018 sidor. Ska försöka att hitta
nåt i den.
  • "Botanik är det värsta blommorna vet". Nordahl Grieg 1902 - 1943. Norsk journalist och författare
Vi hörs!

1 kommentar: