söndag 25 november 2012

Psalmer i Indien


Min granne Göran skrev i sin blogg att han satt uppe vid sitt hus på Mukkunni Hill I södra Indien och plötsligt fick höra en sång som han kände igen hemifrån - en psalm. Fantastiskt vilken spridning en del låtar har. Jag blev naturligvis nyfiken på den här sången så jag "googlade" på den och hittade en inspelning i country version. Mycket trevlig. Tänkte lägga upp den här, så ni alla fick höra, men det gick inte. Ytterligare en sak som jag måste ta med min son. Nu finns det en lista där jag skriver ner allt som INTE fungerar på den nya datorn, men som fungerade tidigare.
I dag blev det i alla fall lite vitt på marken. Det började i morse och det var ungefär som någon stod däruppe och siktade ner florsocker. Temperaturen har legat runt nollan också så det har fått ligga kvar. Nu ikväll börjar det emellertid bli varmare så nu försvinner det igen.
Bakade en sats med saffransbröd i dag. Det brukar räcka över hela jul- och nyårshelgen.
Nybakat bröd luktar väldigt gott.
  • "Lägg undan ett bröd - vem säger att du kan arbeta i morgon". Norskt ordspråk
Vi hörs





2 kommentarer:

  1. Mmmmm, du Kristina tog mmm-andet ur munnen (eller är det kanske ur fingrarna som knappar på datorn) på mig. Det vattnades i munnen att se bilden. Verkligen aptitligt välgräddat saffransbröd!

    SvaraRadera