fredag 23 november 2012

Återgång till det normala

Vad det känns skönt när saker och ting återgår till det normala.Frysen fungerar, våffeljärnet fungerar och datorn fungerar, men det är ett nytt program och jag har inte lärt mig att hitta riktigt ännu. Tidigare så hade jag Windows XP men nu har jag nåt modernare. Jag vet inte vad det hette...7 eller nåt. I alla fall så tar det lite tid att hitta var de olika sakerna finns. Upptäckte också att min fina lista på alla som köpt jaktkort genom oss, den försvann i kraschen. Tur nog hittade jag kvittona så det var bara att skriva om alltihop.
Såna här vore bra om jägarna ville skjuta.

I dag var det klart väder. Det känns så skönt efter alla fuktiga, disiga och mörka dagar. Efter lunch så for jag in till Leksand och tvättade av bilen. Den var fruktansvärt smutsig och kändes inte så trevlig att åka med och framför allt inte bjuda folk att åka med. Nu står den inne i ladan och riktigt glänser. Det är nu 3,5 grader plus och klar himmel, så i natt blir det säkert kallgrader. Det blir skönt.

  • "Vardagar är de bästa. De är fulla av äventyr". Anne-Cath Vestly 1920 - 2008. Norsk barnboks författare och skådespelare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar