onsdag 14 november 2012

Främmande

maken och kusin Christer
I förmiddags kom makens kusin Christer och hälsade på. Vi fick främmande. På eftermiddagen så kom våra två äldsta barnbarn, Edvin och Noah. Vi fick främmande igen.
Noah
Varför säger man egentligen att man får främmande?  "Men vad roligt att vi får främmande"! säger man ju...eller. Man gjorde det i alla fall förr vet jag. Det är ju bara det att i de flesta fall så är det inte främmande man får, utan besök av bekanta.
I alla fall så var det trevliga besök både av Christer och av barnbarnen. De kom från skolan och ville gärna ha lite varm choklad och smörgås av sin farmor, sen fick de också vara smakråd till de nya kakor som jag bakat. De tyckte båda sorterna var goda men mest tyckte de om en lite seg variant (äggvita, hackade nötter och farinsocker).

Edvin och katten Nils

Maken har sågat upp all ved som han kört hem från ån och själv har jag varit inne och broderat, bakat, och tvättat. I går så fick jag tag i så fin högrev på ICA i Leksand, så i dag tog jag och kokade den. Får väl bli en pepparrotssås till. Gott.

  • "Äkta vänner är som stjärnor, du ser dem inte alltid, men du vet ändå att de alltid finns där". Eleanor Roosevelt 1884 - 1962. Amerikansk presidenthustru
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Visst låter det främmande med främmande och visst är ordet i besökarebemärkelse på utdöende. Jag tror inte vi har något mosvarande ord i engelskan eller i tyskan? När talade ett ungt par om främmande senast?

    SvaraRadera