torsdag 22 november 2012

Ny hårddisk

Hej!
Nu börjar allt gå sin gilla gång igen. Datastoppet berodde på att min hårdisk krashade. Nu har det varit mycket på några veckor. Ny kamrem på bilen, ny frysbox, ny hårddisk till datorn OCH ett nytt våffeljärn.

Sonen var här i dag och installerade den nya hårddisken och förde över det som fanns på min backup. Tyvärr fanns inte alla fotografier, endast fram till juli , men semesterbilderna har vårt resesällskap på en skiva som jag brände åt dom och de gjorde likadant med sina bilder, åt oss.
Har nu lärt mig att man ska göra en back up så fort man lagt in nåt nytt i datorn i alla fall foton. Den kraschade hårddisken skulle han frysa in - !? och på så sätt KANSKE kunna få ut nåt ur den.

I morgon ska jag åka till församlingshemmet i Siljansnäs och hjälpa till att plocka fram alla alster som ska säljas på auktionen på lördag.
Jag packade allt bröd idag, som jag bakat och som ska säljas. Det blev 8 olika sorter. Hoppas det kan ge en slant.

Ja, här tänkte jag lägga in ett par bilder, men nu visar datorn att jag inte kan ta in fler bilder utan att jag måste köpa mig mer utrymme. Jag blir så irriterad!!!! Nu måste jag ju konsultera sonen igen. Han tycker nog att morsan är jobbig. Får väl bjuda på middag nån dag.

  • Den som äger tålamod, äger allt". Ordspråk från Nigeria
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar