måndag 26 november 2012

Skogslek

Visst är det vacker med lite pudersnö
Jag fick fel i går. Snön försvann inte, utan det har istället kommit liiiite mer. Jag fick en fin förmiddag med de två yngsta barnbarnen. Vi tog bilen upp till vårat skogsskifte och skulle plocka en- och granris. Det blev två stora högar och så hann vi med att leka kurragömma också. Tyvärr så hade den lilla snön gjort att det ju blev spårsnö, så spänningen försvann lite. Kul och uppfriskande var det i alla fall.
Yavanna 

Noah
Eftersom de har lovat mer snö, så tog jag och lade på lampnätet på min klottuja och förberedde med adventsljusstaken ute i härbret. Nu är det bara att koppla i kontakten. Jag och sonhustrun har också bestämt att barnen ska vara hos mig och baka pepparkakor nästa onsdag efter skolan. Det är alltid bra att vara förberedd. Få se nu bara hur det passar in med Kyrkans grötfest som jag anmält mig till.
Visst är det väl konstigt att när det finns 7 dagar i en vecka, så ska "allt" hända på samma dag.

  • "Kejsaren är rik men han kan inte köpa ännu ett år att leva". Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar